NLP - İÇİMİZDEKİ MUCİZE

NÖRO LENGÜİSTİK PROGRAMLAMA (NLP)

NLP - Neuro Linguistic Programming – (ZİHİN DİLİ PROGRAMLAMA)


Nöro Lengüistik Programlama, zihin-dil arasındaki sürekli etkileşimin davranışlarımıza nasıl yansıdığını tarif eder ve insan yaşamında en etkili üç unsura odaklanmıştır:

NÖRO: Nörolojik sistem, vücudumuzun fiziksel fonksiyonlarını nasıl yerine getirdiği ve beş duyu organımızdan gelen bilgileri işleme tarzı ile ilgilidir. (Zihinle düşünsel yaşamımızı‎ nasıl düzenlediğimiz)

LENGÜİSTİK: Kullandığımız dil çevremizle ve kendimizle nasıl iletişim kurduğumuzu ve buna bağlı olarak yarattığımız etkiyi belirler. (Dilin bizi nasıl etkilediği)

PROGRAMLAMA: Bilgisayar bilimlerindeki programlama kavramından alınmıştır ve hepimizin (fark ederek ya da etmeyerek) sürekli kullandığımız zihni süreçlere karşılık gelir. (Tekrarlanan davran‎‏ış dizilerini ve hangi amaçla hareket ettiğimizi açıklar.)

NLP, 1970'li yılların başında John Grinder (dil bilimci) ve Richard Bandler (matematikçi ve Gestalt terapist) tarafından Amerika'da oluşturuldu. NLP, 'Konusunda yetkin biri ile mükemmel biri arasındaki fark nedir?' sorusuna yanıt arama çalışmalarının ürünüdür.

Düzen içindeki parçaların bir bütün olarak algılanması temelini oturmuştur.

NLP hakkında sadece tanımlamaya yönelik bilimsel açıklamalarda bulunmaya çalıştım. NLP ile ilk tanıştığımda neler hissettiğimi ve ne anladığımdan biraz bahsetmek istiyorum.

"Kimseye hiçbir şey öğretemem, sadece onların düşünmelerini sağlayabilirim."
SOCRATES

NLP ile çok bağlantılı bulduğum ünlü düşünür socrates’ in sözü ile başlamak istedim. Görünen davranışlarımızın arkasında çok katmanlı bir yapı bulunmakta. Bu katlara inmek, derinleşmek, kendimizi tanımak, düşünme şekli ve yöntemlerini farklılaştırmak olduğunu keşfettim.

Elbette düşünüyoruz ancak, bir noktada mevcut alışkanlıklarımız, rahatsız olup değiştirmeye üşendiğimiz davranışlarımız, hayatımızda olacak değişikliklerin sonuçlarının sorumluluğundan kaçmak vs. gibi nedenlerle o katmanlı yapının bir katından geriye döndüğümüzün farkına vardım.

Kolay olduğunu düşünmüyorum, ama imkânsız olmadığını da biliyorum. Özel yaşamımızda kendi bildiklerini öğretmeye çalışan ailemiz, çevremiz, okulda hazır müfredatı bizlere dayatan eğitim sistemi içinde kendini tanımak hiç kolay değildi.
Şanslı olduğumuz noktalar da vardı elbette, pozitif düşünen insanlarla kesişti yollarımız, muhteşem kitaplar çıktı karşımıza, çok etkilendiğimiz zamanlar oldu. Tam o an bende böyle hissediyorum diyebildik. Değişime kendimizi motive ettik. 
Bir enerji bir mutluluk yaşadık. Biz hep o katmanların birinden geriye döndük. İşte! tam olarak bu durumu yaşadık.

"Bilgelik dünyanın düzenini değiştirmekten çok, kendi isteklerini değiştirmektir." ALBERT EINSTEIN


FİLİZ ERBOĞA
İK Danışmanı / Profesyonel Koç

Kaynak: NLP Çalışma Kitabı / Joseph O'connor


WATERSTATION SU ARITMA TEKNOLOJİLERİ - 0(850) 532 0 282